WPROST – lider zasięgu, lider opinii, wzrost czytelnictwa

121 421 wyniosło średnie rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w pierwszym kwartale tego roku. Po trzech miesiącach 2014 r. WPROST jest liderem wśród tygodników społeczno-politycznych. Pozostaje również liderem jeżeli chodzi o zasięg e-wydań.

 

Rozpowszechnienie płatne razem

I kwartał 2014

(dane ZKDP)*

Wprost

121 421

Polityka

120 878

Newsweek Polska

116 340

* - dane obejmują wydania: Newsweek Polska i Wprost do 1/14 do 14/14. Polityka od 1/14 do 13/14

Rozpowszechnienie płatne tygodnika WPROST po 3 miesiącach 2014 r. jest o 4 % wyższe niż rozpowszechnianie Newsweeka (116 340) i minimalnie wyższe niż notuje Polityka (120 878). 

 

Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, klasyczne a więc prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach, sprzedane do programów lojalnościowych.

Mimo spadków na całym rynku, tygodnik WPROST notuje wysoki wskaźnik rozpowszechnienia, ponieważ od dłuższego czasu konsekwentnie realizuje strategię zwiększania zasięgu dotarcia tytułu, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju zasięgu wydań cyfrowych. WPROST jest obecnie dostępne w:

największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik

alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych

- jako e-wydanie – dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej. Tylko w systemie wydawcy e-wydanie WPROST prenumeruje ponad 64 tys. osób.

- w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play. Aplikację WPROST pobrało prawie 84 tys. użytkowników.

„Naszym kluczowym wskaźnikiem jest zasięg. Duże znaczenie druku dla pozycji medium to kwestia pewnej tradycji, obyczaju i ludzkich przyzwyczajeń – zarówno wśród czytelników, jak i reklamodawców. Jednak dwie ważne grupy czytelnicze – młodzież i ludzie aktywni – migrują do mediów cyfrowych. Dlatego gros naszych wysiłków kierujemy na przygotowanie oferty właśnie dla nich i koncentrujemy się na rozwoju e-wydań i wydań mobilnych, niezależnie od tego czy mogą być zakwalifikowane do sprzedaży ogółem czy rozpowszechniania płatnego” – mówi Robert Pstrokoński z Rady Nadzorczej AWR Wprost, pełniący funkcję dyrektora wydawniczego tygodnika.     

Konsekwencją strategii opartej na budowaniu zasięgu niezależnie od kanału i formy dystrybucji jest dalsze miejsce WPROST w publikowanych w branżowych mediach rankingach i zestawieniach opartych o wielkość sprzedaży ogółem z danych ZKDP. Wyniki te uwzględniają przede wszystkim sprzedaż kioskową i prenumeratę, nie uwzględniając innych form sprzedaży, które może prowadzić wydawca w celu zwiększania sprzedaży i zasięgu, kierując swoją ofertę bezpośrednio do firm, programów lojalnościowych czy firm zajmujących się transportem publicznym. W takich zestawieniach WPROST zajmuje komfortową trzecią pozycję wśród tygodników liberalnych, rozwijając kanały dystrybucyjne o wyższej rentowności, dzięki czemu zajmuje pierwsze miejsce pod kątem wyników łącznego rozpowszechniania płatnego.

W pierwszch czterech miesiącach 2014 r. WPROST pozostawł też najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. Na publikacje WPROST inne media powoływały się od stycznia do kwietnia prawie 990 razy – tak wynika z raportów Instytutu Monitorowania Mediów.WPROST od 2010 r. jest niezmiennie najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem, mieszcząc się w top 10 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. O sile dotarcia i jednocześnie jakości publikacji tygodnika WPROST świadczą liczne nominacje dla dziennikarzy WPROST do nagród środowiskowych, branżowych i specjalistycznych. Sylwester Latkowski, Michał Majewski i Cezary Bielakowski otrzymali Grand Press w kategorii „Dziennikarstwo śledcze” za cykl publikacji poświęconych ministrowi Nowakowi, Bartosz Janiszewski był nominowany do Grand Press w kategorii „News” dla za publikację o finansach prezesa fundacji Kid Protect, Cezary Łazarewicz zajął czwarte miejsce w środowiskowym plebiscycie na Dziennikarza Roku, a Magdalena Rigamonti znalazła się wśród finalistów Nagrody Fikusa oraz Nagrody im. Barbary Łopieńskiej. Ponadto Michał Majewski został wyróżniony w konkursie Halabardy 2013 dla dziennikarzy zajmujących się tematyką wojskową, a zdjęcia Maksymiliana Rigamonti dla WPROST zdobyły uznanie jury Grand Press Photo 2014 (pierwsza i druga nagroda w kategorii „portret sesyjny”).

Zmiany we WPROST doceniają czytelnicy. W okresie październik 2013 – marzec 2014 wskaźnik czytelnictwa WPROST wzrósł z 5,72 proc. do 5,91 proc.

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Więcej na www.wprost.pl


dostarczył infoWire.pl